Jak lépe zvládat nepříjemné situace

Jak lépe zvládat nepříjemné situace a konflikty Obálka knihy Jak lépe zvládat nepříjemné situace a konflikty
Melanie Greenberg
Populárně naučná
Grada
2019
192
Jana

„Kdybych si musela vybrat jen jeden nástroj na zvládání stresu, vybrala bych si všímavost.” (Greenberg, 2019, 61)

Tato kniha se věnuje, jak již napovídá její název, stresovým a nepříjemným situacím, kterým v dnešním světě musí čelit snad každý. Autorka, která se mimo jiné dlouhodobě terapii akutního a chronického stresu věnuje, knihu rozdělila na tři hlavní části. V první části najdete stručný úvod do anatomie a složení mozku a popis stresových reakcí. Když jste se dozvěděli, jak to v mozku funguje, další část knihy vám poodhalí, jak s těmito vědomostmi můžete naložit ve svůj prospěch – tedy jak čelit stresovým situacím a konfliktům. V této části najdete i několik screeningových orientačních testů (např. zda prožíváte akutní/chronický stres nebo jak moc stresující zaměstnání máte a další…). Najdete zde i jednoduchá cvičení, které vychází ze všímavosti nebo která se zaměřují na emoce a jejich přijetí. Poslední část se věnuje tomu, jak vše, co jste se právě dočetli, můžete uplatnit a tím se postavit stresorům a konfliktům čelem a jak žít zdravý, vyvážený a klidnější život. Nakolik tento titul dokáže změnit Váš život si netroufnu odhadnout, každopádně předložené techniky a cvičení můžeme nazvat jako ty osvědčené a pokud jste v boji se stresem nováčci, jistě si mezi nimi najdete některé, které budete moci zařadit mezi svou první psychickou pomoc.

Greenberg, M. (2019). Jak lépe zvládat nepříjemné situace a konflikty. Grada.

Bookmark the permalink.

Komentáře jsou uzavřeny.